Podczas odchudzania przychodzą takie momenty, kiedy nasza waga ani drgnie. Pomimo tego, że stosujemy ściśle dietę i regularnie chodzimy na treningi takie przestoje mogą mieć miejsce.

Sprawdź dlaczego nie tracisz na wadze

Dlaczego? Dlatego, że być może popełniamy błędy, na które zupełnie nie zwracamy uwagi. Najczęstszym błędem jest liczenie kalorii. Nie chodzi tu oczywiście, by zupełnie o nich zapomnieć. Problem tkwi raczej w złych obliczeniach. Często mówi się o zapotrzebowaniu na daną ilość kalorii. Ale ile wynosi w naszym przypadku owe zapotrzebowanie? Różnica 200-300 kcal robi różnicę. W takich przypadkach liczenie kalorii to błąd. Kolejnym wręcz dużym problemem wielu ludzi podczas diety jest kupowanie i jedzenie w niemal hurtowych ilościach zdrowej żywności. Owszem, powinniśmy ją spożywać. Ale zauważmy, że niektóre takie „zdrowe” posiłki mają o wiele więcej kalorii niżeli ta „gorsza” żywność. I pamiętajmy, że nie możemy przesadzać z ilością zdrowych produktów. Spożywając je nadal powinniśmy pamiętać o umiarze i odpowiednich proporcjach.

Dlaczego mam tak duże problemy z utratą wagi ?

Będąc w tym temacie warto poruszyć także wszystko co jest oznaczone hasłem „light”. W większości przypadkach to jedynie chwyt marketingowy, który ma skusić osoby będące na diecie do ich zakupu. W rzeczywistości jeśli nie posiadają one tłuszczów co może być prawdą to w zamian oferują nam niemal kolosalne ilości cukrów i innych niezdrowych dodatków. To wszystko sprawia, że produkty „light” są gorsze od tych normalnych. Przejdźmy teraz do błędów popełnianych podczas ćwiczeń. I tutaj tak samo jak w przypadku jedzenie nie możemy przesadzać z nadmiernymi treningami. Jeśli cały czas jesteśmy aktywni i wykonujemy te same ćwiczenia nasz organizm przyzwyczaja się do nich i nie spala tkanki tłuszczowej. Do tego często wybieramy złe ćwiczenia przez co efekty nie są widoczne.

Gdzie popełniam błędy że nie tracę na wadze ?

Musimy mieć świadomość, że np. wykonując brzuszki nie zgubimy w tych okolicach zbędnych kilogramów, a jedynie wzmocnimy znacząco swoje mięśnie. Powyższe błędy pokazują, że nawet to co zdrowe, ale w nadmiarze również może szkodzić. Dlatego też będąc na diecie starajmy się nie szaleć. W końcu chodzi tu o zmianę nawyków żywieniowych do końca życia.