Odchudzanie to nie tylko dieta. Choć mała aktywność fizyczna jest wskazana dla każdego z nas. Dzięki temu szybciej schudniemy, ale także poprawimy swoje samopoczucie. Najczęściej wybieramy bieganie. Głównie ze względu na swoją prostotę i właściwie brak wkładu finansowego w owy sport.

Jak należy zacząć biegać poprawnie ?

Najważniejsze są to dobre obuwia. Przejdźmy jednak do samego treningu. Jeśli wydaje Ci się, że nie ma nic prostszego od biegania to jesteś w błędzie! Oczywiście przebieranie nogami to faktycznie nic trudnego. Schody zaczynają się wtedy, kiedy nasza waga ani drgnie. Co wtedy? Jak trenować bieganie? Powinniśmy wiedzieć, że tuż przed osiągnięciem odpowiedniej wagi będzie nam się coraz gorzej zrzucało zbędne kilogramy. Niestety tak to działa. Na szczęście jest kilka trików, dzięki którym cały czas będziemy mogli liczyć na efekty. Po pierwsze pamiętajmy, by zawsze ćwiczenia łączyć z dietą i na odwrót. Jeśli chodzi o samo bieganie to przede wszystkim starajmy się nie robić przystanków. Zupełnie zatrzymywanie się nie wchodzi w grę. Zamiast tego po prostu szybko idź i za kilkadziesiąt sekund znów zacznij biegać.

Czy można nauczyć się biegać w każdym wieku ?

Ważna być może także pora dnia, w której trenujemy. Najlepiej zróbmy to z samego rana. Jeszcze przed zjedzeniem śniadania i pójściem do pracy czy szkoły. Dzięki temu zaczniemy spalać od razu tłuszcze. Ile razy powinniśmy ćwiczyć? Co najmniej trzy razy w ciągu tygodnia. Do tego pamiętajmy, by ćwiczyć w odstępach, najlepiej co drugi dzień. Jeśli jesteśmy już zaawansowanymi biegaczami postawmy na interwał, który sprawdza się zawsze niezależnie od uprawianego sportu. Dzięki temu spalimy jeszcze więcej! Trzymając się tych kilku trików nasz trening będzie jeszcze bardziej efektowniejszy.

Co jeszcze należy robić oprócz prawidłowego biegania ?

Nie zapominajmy o diecie, która była tu właściwie wspomniana na pierwszym miejscu. Jeśli chodzi o samo bieganie to nie ma ona z nim nic wspólnego. Jednak jeśli zależy nam na utracie wagi to powinniśmy ściśle to połączyć ze sobą. Na nic zda się trening jeśli po powrocie do domu zaczniemy jeść dużo i niezdrowo.